dr hab. Radosław Domke – dyrektor

historia  |  wiedza o społeczeństwie

W wieku 33 lat ukończył maszynopis rozprawy habilitacyjnej, która stała się podstawą otrzymania przez niego tytułu naukowego doktora habilitowanego oraz zatrudnienia na stanowisku profesora Uniwersytetu Zielonogórskiego. Obecnie kończy książkę profesorką poświęconą obrazowi polskiego społeczeństwa w kinematografii PRL. Oprócz macierzystej uczelni wykładał na Uniwersytecie Europejskim Viadrina oraz Universidad Católica San Antonio de Murcia. Uczestniczył w przeszło pięćdziesięciu konferencjach naukowych, w tym również zagranicznych (Cambridge). Jest Kierownikiem Studiów Podyplomowych w Instytucie Historii UZ, redaktorem naczelnym „Studiów Zachodnich”, opiekunem Koła Naukowego Historyków Studentów oraz członkiem zarządu zielonogórskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Historycznego. Oprócz pasji jaką jest nauczanie na szczeblu akademickim oraz szkolnym profesor posiada liczne zainteresowania. Należą do nich szachy, film, biegi, dalekie podróże oraz literatura piękna.

dr hab. Andrzej Kisielewicz

matematyka

 

dr hab. Radosław Sztyber

język polski

Ma ponad dziesięć świadectw szkolnych oraz kilka dyplomów, te ostatnie zalegają w szafach Działu Osobowego Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dzięki nim ostatnim zajmuje stanowisko profesora uczelni w Instytucie Filologii Polskiej. Jego pasją jest literatura staropolska. Opublikował blisko sto tekstów na jej temat. Hobby – oprócz pracy, sport – aktywnie i kibicowsko, Formuła 1 (śledzi kolejne wydarzenia nieprzerwanie od ponad dwudziestu lat) – tu jest wszystko: wysiłek, trening, myśl, odwaga, strategia, cierpliwość, inżyniera, technologia, organizacja, zespół… Człowiek, ludzie. Nigdy nie zdobędzie trofeum na żadnym z torów F1 – wystarczy mu, że tam jestem duchem… Podziwia i ceni każdy ułamek sekundy – to taka droga do doskonałości… W kosmosie – to inne jego zainteresowanie – jest zgoła odmiennie: tu zawsze coś wiadomo poniewczasie, mocno za późno… Ale nasza ciekawość nie zna granic, za każdą cenę. To może kręcić.

dr hab. Małgorzata Konopnicka

Język niemiecki

Studiowała na Wydziale Humanistycznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze na kierunku Filologia Germańska (Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Sekcja Języka Niemieckiego), uzyskując tytuł licencjata w zakresie Filologia Germańska na podstawie pracy dotyczącej nauczania historii Niemiec na lekcjach języka niemieckiego (promotor dr D. Springer). Pracuję na stanowisku profesora Uniwersytetu Zielonogórskiego. Prowadziła zajęcia dydaktyczne na Filologii Germańskiej, na Wydziale Humanistycznym UZ (Historia Niemiec- wykłady i ćwiczenia, Historia I Rzeszy Niemieckiej- wykłady, Translatorium języka niemieckiego). udział w projekcie badawczo-dydaktycznym COMPARAISON prowadzonym w ramach 7 Projektu Ramowego „Englobe” wraz z Universite X Nanterre, Universite de Versaille, Universität Potsdam, Universität Jena, Universität Passau, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

mgr Joanna Szurowska

Język niemiecki   |  edukacja dla bezpieczeństwa

 

dr Andrzej Zygadło

Język angielski

Doktor nauk społecznych. Jest pracownikiem Katedry Pedagogiki Społecznej UZ. Z językiem angielskim ma relacje bardzo emocjonalne. Kiedyś doświadczył ciężaru słów nauczycielki, że „Prędzej mi tu na dłoni kaktus wyrośnie, niż ty nauczysz się angielskiego”. Na szczęście za bardzo się tym nie przejął. Nauczyciele nie zawsze mają rację. Pokazał (przede wszystkim sobie), że jednak można się nauczyć, nawet wbrew nauczycielowi. I można czerpać z nauki przyjemność. W nauczaniu angielskiego zawsze interesowały go niestandardowe, nowatorskie metody. Był menedżerem oraz członkiem zespołu Zengi Racing Team. W pracy na uczelni praktycznie wykorzystuje umiejętności językowe - wizyty studyjne i staże m.in. w USA, Holandii, Wietnamie, Belgii, Niemczech, Rumunii, tłumaczenia, występy na konferencjach, opieka nad gośćmi z zagranicy. Przez kilka lat pracował dla mieszczącego się w Open Society Institute w Nowym Jorku. W badaniach naukowych i w praktyce nauczycielskiej uwielbia teorię inteligencji wielorakich oraz neurodydaktykę – podstawy dające możliwości maksymalnej indywidualizacji nauczania (uczenia się).

mgr Aleksander Ławiński

geografia

Turysta i żeglarz, zdobywca Przylądka Północnego. Patentowany sternik jachtowy, motorowodny, płetwonurek i ratownik. Żeglował 2000 mil po Atlantyku, Bałtyku i Adriatyku … i 20 000 mil po jeziorach. Nauczyciel dyplomowany w zakresie geografii. Odbył studia w zakresie geografii fizycznej w specjalizacji geomorfologii i paleogeografii czwartorzędu Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończył studia podyplomowe w zakresie: planowania przestrzennego turystyce, pomiaru dydaktycznego i egzaminowania, zarządzania oświatą. Obecnie pracuje jako nauczyciel konsultant Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze.

mgr Marcin Chodkiewicz

wychowanie fizyczne

Koszykarz, grał na pozycji silnego skrzydłowego. Wychowanek Zastalu Zielona Góra, w którym grał nieprzerwanie od 1999 do 2012 roku. Pełnił funkcję kapitana drużyny. Brązowy medalista mistrzostw Polski (2012). W sezonie 2004/2005 otrzymał tytuł MVP sezonu zasadniczego rozgrywek I ligi. Został także wybrany do „pierwszej piątki” sezonu zasadniczego tych rozgrywek.

dr Tomasz Grzybowski

wychowanie fizyczne

Posiada tak dużą ilość uprawnień i kwalifikacji sportowych, ze musimy ograniczyć się do najważniejszych, gdyż zajęłoby to całą stronę. Jest Sędzią Okręgowym kl. II pływania nr16/95, Instruktorem AWF Poznań pływania, lekkiej atletyki, gimnastyki sportowej, piłki ręcznej, siatkówki, koszykówki, piłki nożnej nr 1607/6/95; Instruktorem ratownictwa WOPR nr 858; Sternikiem motorowodnym; Sternikiem jachtowym; Trenerem pływania kl. II; Instruktorem kajakarstwa.

dr Katarzyna Dancewicz

biologia

 

mgr inż. Mariusz Downar

informatyka  |  fizyka

 

mgr Jakub Gościniak

muzyka

Kuba to człowiek próbujący, za wszelką cenę, patrzeć na świat pozytywnie. Dobrze organizuje wszystko wokół tylko nie własne życie - dzięki temu nigdy się nie nudzi. Gdy już w coś się zaangażuje, to robi to całym sobą, nie bacząc na środki. Obszarem jego działalności jest muzyka. Jakub jest pianistą, organistą, chórmistrzem, nauczycielem, aranżerem. Bierze udział w projektach chóralnych, tworzy muzykę do improwizowanych występów teatralnych i kabaretowych, korzysta z nowoczesnych technik do tworzenia muzyki. Uwielbia akompaniować na fortepianie różnym wykonawcom. Ukończył studia na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej na Uniwersytecie Zielonogórskim. Prywatnie lubi słuchać Bacha, Muse, Elvisa Presleya i Michela Camilo i swojej żony, Ani. W czasie gdy nie gra i nie słucha, to pielęgnuje rośliny ogrodowe, buduje do nich donice. A, i jeszcze potrafi zaprogramować mikrokontroler i zrobić urządzenie elektroniczne. Dużo się uśmiecha.

dr hab. Radosław Czarkowski

historia sztuki  |  plastyka

Uzyskał dyplom z wyróżnieniem w PWSSP (obecnie UAP) w Poznaniu, w Pracowni Rysunku prof. Jarosława Kozłowskiego. Współtwórca i współprowadzący Galerię Intermedialną GI w Zielonej Górze. Obecnie pracuje w Instytucie Sztuk Wizualnych, Wydział Artystyczny Uniwersytet Zielonogórski, od roku 2010 na stanowisku profesora nadzwyczajnego, gdzie od roku 2012 pełnił funkcję zastępcy dyrektora, a od roku 2016 funkcję dyrektora ISW WA UZ. Prowadzi również dyplomującą pracownię Rysunku i Intermediów (licencjacką i magisterską). Zajmuje się rysunkiem, malarstwem, instalacją, obiektem, działaniami interdyscyplinarnymi.

mgr Wioletta Szymczyk

podstawy przedsiębiorczości

 

płk rez. dr inż. Jarosław Siuda

edukacja dla bezpieczeństwa

Absolwent kilku uczelni wojskowych i cywilnych oraz autor wielu publikacji z dziedziny bezpieczeństwa narodowego i logistyki militarnej. Studia w Paryżu, Cornvalis (Kanada) oraz liczne ćwiczenia i kursy z dziedziny bezpieczeństwa w instytucjach międzynarodowych szczebla strategicznego m.in w Brukseli, Ankarze, Berlinie, Genewie ugruntowały jego sposób myślenia na temat braku bezpieczeństwa na świecie. Obecnie będąc nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Zielonogórskim jest współorganizatorem „Olimpiady Wiedzy o Bezpieczeństwie i Obronności” przeznaczonej dla uczniów szkół średnich. Pasjonują go zdobycze techniczne i technologiczne oraz elektronika stosowana. Przemierzył kilka kontynentów nosząc w plecaku buławę marszałkowską, o której wciąż myśli poważnie.

ZAJĘCIA UZUPEŁNIAJĄCE

Emilia Adamiszyn

działania artystyczne  |  teatr  |  warsztaty rozwijające kluczowe kompetencje

Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością teatrologiczną i etnologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła Podyplomowe Studia Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży na PWST (Filia Wrocław). W Lubuskim Teatrze od roku 2015 autorka i koordynatorka działań edukacyjnych, m.in. projektów budujących długoterminową współpracę między teatrem a szkołami, projektów z zakresu edukacji kulturalnej finansowanych przez MKiDN („Teatr nie gryzie. Spróbuj go oswoić!”, „Naturalnie teatr”). Reżyserka, m.in. przedstawień tworzonych z rodzicami i dziećmi „Nibylandia”, „Maciuś Reformator”, a także przedstawień z nie-aktorami w formule teatru partycypacyjnego „Buntowniczki”, „Oppa!”. Autorka artykułów naukowych z zakresu teatru i tańca.

Marcin Jerzynek

warsztaty rozwijające kluczowe kompetencje  |  przedsiębiorczość

Uwielbia się uczyć i jednocześnie dużą frajdę sprawi mu uczenie innych. Miał przyjemność spotkać na swojej drodze kilku wspaniałych nauczycieli, którzy zarazili go chęcią ciągłego doskonalenia. Teraz – jako nauczyciel – robi wszystko, aby jego uczniowie i studenci doświadczyli tego samego. Od ponad 10 lat doradza różnym firmom w budowaniu strategii i wprowadzaniu na rynek nowych produktów. Z satysfakcją później patrzy w sklepie czy telewizyjnej reklamie na produkty i usługi, które pomagał tworzyć bądź doskonalić. Z wykształcenia polonista.

Liderzy, praktycy biznesu

ekonomia w praktyce i edukacja finansowa

Zajęcia będą prowadzone w III klasie przez praktyków biznesu i finansów. Zapraszani na wykłady będą znani przedsiębiorcy, ludzie młodzi, którzy odnieśli sukces np. w obszarze nowych technologii (w branży gamingowej, czy też w obszarze działań youtuberskich).